2011. április 23., szombat

2011.04.22.

Mar tervezgetjuk az erkezest Bar meg kb 4 nap van hatra, egyre tobbet beszelunk arrol, hogy mi lesz, ha odaerunk. Ez az "oda" sem egyertelmu teljesen, hiszen az Azori szigetek tobb, egymastol igen tavol eso szigetbol all. A tavolabbi szigetek kozott tobb napi hajout van. Egy biztos: a Hortan talalhato, hajosok altal tradicionalisan kotelezoen meglatogatando vendeglatoipari egyseg rajta van a listan.

De meg addig tobb szaz merfold van hatra. Raadasul az idojaras is valtozasra keszul: utunk legnagyobb szelfordulojat varjuk. Az eddigi folyamatos jobbcsapason hajozast a vegere felvaltja egy balcsapasos felszeles vagta, ha hinni lehet az elorejelzesnek. Utvonalunk tervezesevel is sok idot toltunk egyebkent: elemezzuk az idojaraselorejelzeseket, a hajonk sebessege es a valos megtett ut alapjan folyamatosan terveztetjuk ujra az optimalis utvonalat, amit aztan felulbiralunk :)

Vitorlazasi szempontbol sok minden nem tortent az elmult 24 oraban: majdnem hatszeles menetben megyunk, 12-22 csomos szelben. Most eppen megy a motor, mert az akkuk lemerultek, kicsit kell tolteni oket. Egy igen hideg ejszakan vagyunk tul: a hajnali valtas meg mindig nagykabatban uldogel a fedelzeten. :)
Adatok:

38 39.9 N
042 27.57 W
Szel D-DNy, 15-20 csomo koruli, sebessegunk 8 csomo.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése