2011. április 20., szerda

2011.04.15.

Már úton
Végre megtörtént!
Egy nap késéssel elindultunk: ezt a kis csúszást főleg műszaki problémák okozták.

Történetünk tegnap előtt ott ért véget, hogy minden kész az indulásra, de a reggeli gyors ellenőrzéskor derült ki, hogy a fockroller felső forgódobja  nem forog. Sajnos a csapágyazása tönkrement. Megpróbáltuk leszerelni, de nem jártunk sikerrel. Közben megérkeztek a vendégeink, András a barátnőjével, Petra és Olivia.

Az eredeti terveink szerint délben indultunk volna, de a motor sem indult el. Kiedrült, hogy tönkrement a vezérlo panelen a fő kapcsoló , ezt gyorsan kijavítottuk. Így el tudtunk indulni  St. Georg felé . Mivel a vitorlázatunk fockhíjjas volt, motorral kerültük meg a szigetet.

St. Georgban elköszöntünk a bermudai barátainktól, majd kijelentkeztünk Bermudáról és sötétedésig folytattuk a szerelést. Sajnos a dobot nem sikerült levenni, ezért a tartalék dobból raktunk át csapágygolyókat, de erre már csak ma reggel tudtunk időt szakítani.

Végül helyi idő szerint reggel 9.45kor elindultunk, kimotoroztunk a kikötőből és 10.15-kor vitorlát bontva elindultunk Azori felé. Jelnleg tökéletes napsütésben, 6-9 csomós széllel haladunk félszélben, 5-6 csomós átlagsebességel, 80 fok irányba.